Our Blog

SEO test

Snažili sme sa dostať túto stránku bogu na kľúčové slovo – JUDr. Ivana Sláviková – do Google na čo najvyššie miesto za čo najkratší čas. Testovali sme rýchlosť a úspešnosť našich základných onsite a offsite SEO postupov. Výsledok: Článok bol zaradený do blogu 3. júna 2013 o 17:37. O pár hodín neskôr, 4. júna ráno o osmej sa už stránka zobrazovala vo výsledkoch vyhľadávania ako 1. (u tých, ktorí predtým nenavštívili stránku orflex, ako 2.) v poradí na vyššie spomenuté kľúčové slovo. Ako to robíme?


JUDr. Ivana Sláviková
advokát, AKIS

Adresa: Vajanského nábrežie 9, 811 02 Bratislava – Staré Mesto
IČO: 42263620
Dátum založenia: 01.08.2012
Právna forma: Slobodné povolanie
Vlastníctvo: Súkromné tuzemské
Činnosť: Právne činnosti


Referencia pre JUDr. Ivana Sláviková, advokát.

AKIS – Advokátska kancelária Ivana Sláviková
Firemná identita

[list type=check_list]

  • logo
  • vizitka
  • hlavičkový papier
  • šanón
  • obálka
  • wordšablóna hlavičkového papiera pre elektronickú distribúciu
  • rešerš vhodnej responzívnej wordpress šablony pre web
  • registrácia domény
  • hosting na 1 rok

[/list]

Ivana Sláviková, advokátska kancelária AKIS

Firemné materiály pre advokátsku kanceláriu AKIS, Ivana Sláviková

 

Výsledky vyhľadávania hneď po publikovaní stránky dňa 3/6/2013:

Pozície vyhľadávania v googli na JUDr. Ivana Sláviková

Pozície vyhľadávania v googli na JUDr. Ivana Sláviková

 


Krok1:
On-site SEO úkony

[list type=check_list]

  • Nastavila som na kľúčové slovo H1-H3 (mohli by sme to ďalej skloňovať, ale zatiaľ stačí).
  • Dala som zopár obrázkov na stránku, do ktorých som nastavila titulku a popis text, ktorý obsahoval kľúčové slovo.
  • Zmenila som url linku tak, aby obsahovala kľúčové slovo.

[/list]

 

Krok 2:
Off-site SEO úkony

[list type=check_list]

  • Tweetla som stránku na twitteri
  • Dala som na Facebook linku na stránku
  • Vygenerovala som aktuálny sitemap a submitla som ho do webmastertools.

[/list]

Sitemap si môžete zadarmo vygenerovať na stránke: http://www.xml-sitemaps.com/ . Potom si stiahnete sitemap.xml, uložíte si to na počítač.Vo webmastertools http://www.google.com/webmasters/tools/ si zaregistrujete svoju stránku, dáte ju „overiť“. Je to poslovensky, sú tam 4 kroky, webmastertools vás bude navigovať. Po overení webu môžete prejsť do menu položky Optimalizácia > Počet súborov sitemap > hore vpravo nájdete tlačítko: Pridanie / testovanie súboru sitemap. Sem nahráte ten vygenerovaný xml súbor, ktorý ste si uložili na počítač. To je všetko.

A teraz čakáme.


Výsledky vyhľadávania v Googli o 15 hodín:

Uplynulo pár hodín. Je 8:30 a moja stránka preskočila v poradí všetky databázy firiem a zobrazuje sa na prvom mieste. Aspoň u mňa. U tých ľudí, ktorí nikdy neboli na stránke www.orflex.sk a nemajú to zapísané v cookies, sa stránka zobrazuje na druhom mieste. Ešte aj v Taliansku (ďakujem Isabelle za screenshot).

Judr. Ivana Sláviková - 1. pozícia dosiahnutá po 14 hodinách (alebo skôr, len bola noc a netestovali sme).

Judr. Ivana Sláviková – 1. pozícia dosiahnutá po 14 hodinách (alebo skôr, len bola noc a netestovali sme).


Conclusio / Záver:

Čo je treba k dosiahnutiu čo najlepšieho výsledku v googli?

[list type=check_list]

  • Dobre spravený kód webu (čím menej chýb podľa http://validator.w3.org/) – priznávam sa, aj na mojom webe sú nejaké, ale tie vznikajú shortkódmi (pomocnými zápismi v systéme WordPress, napr: [ list type=check_list ] – tieto zápisy uľačujú vytvárať vizuálne efektné prvky bez kódovania. Aj tento zoznam s fajočkami bol vytvorený cez shortkód.)
  • On-site SEO (SEO na stránke). Ideálne je mať vysnívané kľúčové slovo v:
    • titulke stránky (to sa zobrazí v Googli veľkým modrým podčiarknutým písmom – viď obrázky vyššie),
    • v url stránky (to je www adresa – viď zeleným písmom, niektoré systémy dovoľujú editovať túto linku, napríklad WP)
    • v popise stránky (to je ten čierny text)
    • v nadpisoch a všetkých nadradených prvkoch, ešte aj tučné písmo je nadradené normálnemu textu
    • v popisoch a titulkách fotografií
    • na tejto stránke sme nikam neodkazovali, ale najlepsie je mať kľúčové slovo aj v linke.
  • Off-site SEO
    • sitemap na novú stránku poslaný do webmastertools
    • uvedenie stránky v popredných sociálnych sietiach (okrem toho, že twitter je poháňaný google robotmi, ráta sa to ako linka smerujúca na stránku)

[/list]

A teraz by sme už len mohli dostať Ivanku na prvé miesto na kľúčové slovo „advokát“. To by bolo pekné, že. :)

PS: Samozrejme meno je oveľa jednoduchšie dostať do googlu, než nejaký všeobecný výraz. Tých SEO odporúčaní a nástrojov je ale oveľa viac. Keby Ste mali záujem, viete, kde nás nájdete. :)


Doplnenie:

Okrem vyššie spomenutých rád na záver mám jednu dôležitú poznámku. Keďže sme doplnili tieto SEO doporučenia, čo je úplne iný odbor, ako advokátsky, preto sa postupne stránky s čisto advokátskymi textami budú znovu preradené nad náš blog. To len potvrdzuje pravidlo, že texty na optimalizovanej stránke by mali úzko súvisieť  s kľúčovými slovami. :) Na tvorbu správneho obsahu môžete využívať službu adwords alebo google trends, ale o tom už v nasledujúcom článku o inteligentom Google vyhľadávači…

Tags:

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!