Our Blog

Inteligentné Google?

Vie google, čo je „relevantný text“ na stránke? Áno, vie. :) V článku si vysvetlíme, ako to môžete využiť vo vlastný prospech.

Písala som článok o SEO postupoch, ako dostať niečo do googlu čo najskôr. V dodatku som spomínala, že na stránke musia byť relevantné texty. Podľa vyhľadávacích štatistík a slovných spojení beží na pozadí google algoritmus, ktorý vie, čo s čím súvisí, čo ľudia vyhľadávajú. Tieto údaje porovnáva s obsahom Vašej stránky a podľa toho bude Vašu stránku radiť vo výsledkoch hladania vo vyhľadávači. Všimnite si obrázok nižšie.

pravnik

Google Trends – východzie slovo „JUDr“

[list type=plus_list]

  • Na webstránke Google Trends som najprv zadala slovo „judr“, vyhodilo mi to súvisiace slovo advokát, tak aj toto slovo sme pridali do zoznamu.
  • Po tomto úkone sa aktualizoval zoznam súvisiacich výrazov a objavilo sa tam aj slovo „právnik“. Pridala som aj toto slovo do zoznamu.
  • Zobrazili sa mi všetky tri slová v časovom horizonte, ktoré je ako vyhľadávané. Z toho je vidieť, že v poslednom čase ľudia vyhľadávajú slovo JUDr. najčastejšie zo spomínaných troch slov, potom advokát a potom právnik. Čo to znamená?

[/list]

Znamená to, že váš obsah musí najčastejšie obsahovať slovo JUDr, potom advokát a potom právnik. Ideálne je mať tam všetky slová, lebo všetky tri slová sa používajú a vyhľadávajú.

 

Pozrime si iný príklad. Rovnakým postupom som sa dostala od slova SEO k nasledovnej tabuľke:

seo

Google Trends – východzie slovo „SEO“

 

Keď si službu Google Trends vyskúšate, sami si odpoviete na otázku, či google vie, čo je relevantný obsah. Neponúka mi pri slove „JUDr.“ slovo SEO optimalizácia, ale „advokát“ a „právnik“. Preto je veľmi dôležité, aby texty na vašej stránke boli v súlade s kľúčovým slovom, na ktoré chcete, aby Vás Google zaradil do vyhľadávača. A tiež si z grafov môžete usúdiť, či budete fokusovať svoje úsilie na slovo JUDr., advokát alebo právnik :)

A aby toho nebolo málo, môže sa to časom meniť – viď posledný obrázok, kde slovo „Vyhľadávače“ v roku 2005 bolo veľmi populárne a v dnešnej dobe vôbec. :) Tak z času na čas si treba dať tú námahu a pozrieť si trendy vo vyhľadávaní a v prípade potreby zmeniť texty na vašom webe. :)

Veľa štastia a pevné nervy! :)

Tags:

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!